Uppdatering!

Hej allihopa!
Vi befinner oss i Phuket och bor i hotellet som ligger i narheten av tre nattklubbar med dunkadunka. Men personalen ar trevlig och sangarna ar skona.
Idag verkar det som att alla softar, tagit en sovmorgon och kanske haller sig lite ifran solen. Varmt och gosigt ar det hela tiden, minst sagt.
Inte manga dagar kvar tills Therese, Julia, Patrik och Fredrik kommer hem. Sandra och Kristoffer fortsatter ju vidare till Malaysia pa mandag nar vi far vidare till Svea Riket.
Sa mycket mer gor vi inte om dagarna. Ater, solar, badar, shoppar lite ibland. Typ sa.

Vi gor Thailand overallt

Nu kommer en ordentlig uppdatering. Woho!!
Vi stannade pa Koh Samui och Chaweng i fyra natter, darefter drog vi oss vidare till Koh Pangan.
On dar det brukar vara Full Moon Party. Vi lyckades pricka ett Half Moon Party men gick till fel strand, men hade kul anda.
Vi bodde flott med pool och grejer och snorklade en dag pa den underbara on Koh Naguyen (stavning osaker).
Sedan drog vi vidare till den vastra sidan med bat, buss, jeep, buss, bat. Kom till Koh Phi Phi och bodde riktigt ackligt en natt eftersom det var fullt overallt.
Massvis med svenskar overallt och nu har vi i tre natter bott fint igen och imorgon ar tanken att vi drar oss vidare, dock vet vi inte exakt vart.
Men i krokarna tankte vi halla oss, eftersom Phuket ar slutdestinationen.
Solen tar och vi har i tur och ordning borjat flagna lite latt. Olika slags insektsbett har vi dragit pa oss men inget som inte skadar.
Man kan ju inte saga att vi inte trivs, vi alskar utlandet garanterat. Det kommer att bli svart att stalla in sig pa kyla sen nar man kommer hem.
Eftersom att internet kostar avslutas detta inlagg nu, men vi kanske blir battre pa mer regelbundna inlagg i framtiden. Kanske. :)

Puss!

Vi snorklar - dåligt med internet under vatten!

Solen i ogenen och solkram overallt

Vi anlande till Thailand och Koh Samui i sondags kvall. Dag tva pa stranden ar alltsa avverkad.
Julia overskattade solkramen och underskattade solen och gar numera runt i langbyxor och langarmat.
Internet har vi inte hela tiden, men vi njuter av tillvaron.
Valdigt turistigt dar vi befinner oss nu. Imorgon ska runt pa en tur runt on, rida elefanter och klattra i lite berg bland annat.
Nagon gang snart hoppas vi kunna ladda upp lite bilder sa ni far se hur bra vi har det.
Puss sa lange!

Party!

Idag hade vi en guide som hette Omar, hans mamma bor i Angered, Göteborg. Vet du en vietnamsisk tant, Jossan? Hälsa i så fall!
Vi var i Cu Chi-tunnlarna. Vietnamesiska militärer gömde sig i dem under kriget. Assmart.
Vi fick krypa i jättetrånga tunnlar i 120 meter, verkligen jättejättetrånga!
Nu har vi smugglat in öl på hotellet och ska snart iväg till vinrestaurang. Ikväll partar vi, och imorgon tar vi sovmorgon för att förhoppningsvis hitta Spa-tider på eftermiddagen.

Oj det är varmt!

Idag körde vi på tidig uppgång. 07.30 rullade bussen mot Mekong Deltat. Den stora floden och dess öar. Vi har sett biodlingar, fruktodlingar, kokosgodis-tillverkning och så har vi cyklat.
Och åkt massa båtar i olika storlekar.
Special price fick vi också. Allt är tokbilligt och det är väldigt varmt. Idag var det strålade sol.
Hörde något om snöstorm i Sverige?
Igår såg vi krigsmuseet och imorgon ska vi titta på cu chi-tunnlarna som är väldigt speciella och som användes under Vietnamkriget.
Kontrasterna här är galna. Höga skyskrapor i ena hörnet och trasiga skjul i det andra.
Det blir mörkt 18.00 på kvällen.
Men det är väl allt för nu. Vi ska vila nu och sen äta i närheten av hotellet.

Vi är framme!

I ett väldigt fint hotellrum i Ho Chi Minh.
Vi har flugit och flugit och flugit.
Stora coola flygplan och mindre plan.
Min (Thereses) telefon fick sig en tur i backen och gick sönder. Därför kommer jag numera att smsa från Fredriks telefon och om ni av någon akut anledning behöver höra av er till mig så får ni höra av er till honom på 0735337821.
Men det här blir bra!
Hörs sen!

Typ bara en dag kvar!

Min väska har varit färdigpackad sedan i tisdags. Jag får inte ner en tändsticka till i den, men jättetung är den ändå inte.
Nu fyller jag kvällen med jobb och likaså morgondagen. Sen herrejävlar är det dags.
Jag och Fredrik tänkte ladda med Sällskapsresan och se Stig-Helmer flyga till Kanarieöarna imorgonkväll.
Precis som jag gjorde första gången jag flög till Sicilien med min mor för snart tio år sedan...
Det är svårt att förstå faktiskt. Jag ska vara i sol och jag ska vara långt ifrån svenskt slask.

Najs!

Förberedelser

Jag går in de nya skorna.
Jag laddar ner musik till iPoden.
Jag kollar packning.
Jag har tvättat.
Växelpengar är beställda.

Nu jävlar händer det snart.
Det kunde man inte riktigt föreställa sig kanske.
Det är fortfarande fem dagar kvar tills vi åker. Massa vardagssysslor kvar. Men jag har en konstant nervös känsla i magen. Det är galet.
På torsdag måste jag ha packat klart allt. Eftersom det är jobb som gäller fredag och lördag. Så det är egentligen bara två dagar kvar, om man räknar till en packad väska. Gaaaaaaah!

Första inlägget!

Therese, Sandra, Julia, Fredrik och Patrik lämnar på söndag Sverige för Vietnam och Thailand. Sen kommer vi inte hem på en månad. Sandra planerar att stanna borta ännu längre.

Här ska ni kunna följa vår resa.

Roligare inlägg kommer!

Puss!

Välkommen till min nya blogg!